17 november 2008

dåliga nyheter?

Här sitter en glad och nyduschad angelica. Fräscht! Idag har hon tjänat in 40 spänn väldigt lätt. (Jag vet att det inte är mycket pengar men med tanke på min ekonomi just nu så är minsta lilla krona värt oerhört mycket!) Fick det av mormor som tack för att jag färgade hennes hår och sedan gjorde slingor. Sedan fick jag juh även lite fika innan jag promenerade den lååånga vägen hem (HAH! det var lite roligt med tanke på att hon praktiskt taget nästan bor granne med oss ;p)

Blir inte mycker mer skrivet idag förutom att vi fått reda på idag att vi under vår tid som muslimer inte ens får hålla hand med våra pojkvänner (tänk er då att inte heller få kramas och pussas..!) det kommer bli jobbigt... Men som tur är lever vi som muslimer i "bara" en vecka. De andra två veckorna är vi judar respektive buddhister. Jag ser verkligen fram emot det! Det ska bli riktigt kul förutom de tidigare nämna sakerna :/ Sedan måste vi avstå från sex under alla veckor eftersom ingen av oss är gift och vi får inte ha sex utanför äktenskap.. Det är mycket att hålla koll på vill jag säga.. En sak som dock kommer vara ännu krångligare är att vi måste ha väldig koll på vad vi stoppar i oss.. Det är mycket vi inte får äta oså. Tex i judendomen får vi inte blanda det kött som är tillåtet med mjölkprodukter! Alltså får vi inte dricka ett glas mjölk om vi käkar kyckling.. Det är sjukt. Och listan på förbjudna saker är lång :/

Och imorgon bär det av till göteborg. Tåget går 07.32 och vi måste därför ta bussen hemifrån 07.00. Det blir med andra ord en tidig uppgång. Där nere ska vi ta reda på så mycket vi behöver hos de olika församlingarna/föreningarna för att kunna utföra dessa "byten".. Men vi kommer att få minnen för livet. Och allt ska dokumenteras med kort. Även när vi dunkar pannan i marken och ber till Gud (Allah) ;D

(Om jag inte sagt det tidigare så har vi projektarbete i skolan som går ut på att vi ska prova dessa tre religioner en vecka var. Dokumentera och redovisa i ett arbete samt muntligt.)

Förväntar mig en mysig morgondag med tjejerna :) men nu ska jag fixa en macka att ta med imorgon så jag står mig fram till lunch. Plockar även ner en drickyoghurt. Mums!

pÖss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar