05 november 2008

changes

Det är helts sanslöst hur trött jag är! Vet inte hur många gånger jag varit på väg att somna sen jag kom hem.. Det värsta är att om jag sover på eftermiddagen/kvällen så kan jag inte sova på natten sen :/ så har ansträngt mig skitmycket för att hålla ögonen öppna.

..................................................................................

Jag måste bara påpeka hur skumt det kan vara ibland. Hur en människa kan förändras så mycket av att få en ny pojkvän. I detta fall handlar det om en förvandling åt det negativa hållet.

Allt börjar med att hon trappar ner på att ta hand om sin hygien. Duschar inte längre lika ofta och verkar inte bry sig om vilka odörer som hennes kropp skickar ut. Detta följs så småningom av att hon drar ner på sin fåfänga. Håret får vara som det är när hon kliver upp ur sängen, och smink, ja det vet hon knappt vad det är längre. Kläderna skulle en fyraåring kunnat välja ut och allt blir bara värre och värre. Ingenting är längre som det en gång var. Ingenting verkar spela någon roll längre. Han älskar ju henne för den hon är, varför ska hon då anstränga sig?!

Jag vet att allt inte handlar om utseendet utan det är insidan som spelar roll. Men vakna! Det skadar väl ändå inte att ta hand om sig!? Bara för att hon helt plötsligt skaffar sig en pojkvän innebär det inte att hon ska sluta upp att vara den hon är. Inte heller att hon ska förändras så drastiskt. För vi vet alla att denne pojkvän, även han, skulle uppskatta om hon lägger ner lite tid och energi på att göra sig lite fin då och då..


pÖss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar