09 mars 2009

nej tack till kaffe! --> nej tack till mognad?

Jag förstår mig inte på det här ständiga kaffedrickandet.. Vad är det för gott med kaffe liksom!?
Svart, besk och rent ut sagt förskräckligt! Och beroende blir man oxå.. Jag ser liksom inga fördelar med det överhuvudtaget..

Och sen säger de att man "lär sig dricka kaffe när man blivit vuxen".. Innebär det att jag aldrig kommer att bli vuxen?! :o För jag kommer aldrig att få ner en klunk av den där äckliga vätskan. Yuck!

Jag vill ju bli vuxen.. Vill inte alltid vara den lilla tjejen.. Näää!
Men tänk så fort man blir bortbjuden på lite fika. Alla ska ha kaffe, utom lilla angelica. Hon får saft och bulle. Kommer kännas såå vuxet.. Not!.. Men té (stavning?) går juh faktiskt an. Det kan vara lite gott ibland..men det verkar inte finnas många som vet vad det är så jag får nöja mig med min blandsaft medan alla andra runtomkring rör om i sina små söta koppar..


Ojj det blev lite dubbelt det här.. Men huvudgrejset är att jag aldrig kommer att bli vuxen för kaffe är helt enkelt inte min grejj!

pusseli <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar