05 december 2009

Sjukhus-veckan

Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Denna vecka har varit händelserik. Gör en liten kort sammanfattning för jag orkar inte så mycket mer än det..

Måndag: In till sjukhuset på morgonen för att göra massa undersökningar. På eftermiddagen åkte jag in med familjen som sedan lämnade mig och älsklingen ensamma på kvällen. Han åkte senare och då gjorde jag mig i ordning för sängen.

Tisdag: Operation. Det var en hemsk upplevelse att ligga på uppvaket, annars gick allt bra, förutom att jag tydligen blödde rätt mycket under själva operationen. (Vilket resulterade i att jag spydde väldigt mycket blod.) Fick besök.

Onsdag: Trött, fick besök. Till käkkirurgen för röntgenbilder och rengöring. Vann 60 kr på en lott jag fick.

Torsdag: Till käkkirurgen för en undersökning och både jag och den andra tjejen som opererats blev utskrivna. Morsan hämtade mig efter jobbet. Natten till fre var förjävlig! Snacka om att jag ångrade operationen då!

Fredag: Orklös fortfarande..

Idag: Börjat piggna till och ätit potatis och sås :D så gott!

Under tiden har jag självklart ätit lite, knarkat massa tabletter, fått massa konstiga vätskor genom mina två kanyler på armen, sovit massa, spytt blod och kissat ;p osv.. Kan nämna att så fort de sprutade in nåt i mina kanyler så spydde jag strax efteråt.. Det var inte så roligt med tanke på att det inte var/är så mycket utrymme att få ut blodet ur munnen :/

Det är fortfarande jobbigt att vara så svullen men jag vet och hoppas att det kommer vara värt allt när det är klart. Jag kan iaf säga att jag aldrig någonsin varit snyggare än nu ;) haha!

Tjing <3

4 kommentarer:

  1. Skulle kommit och hällsat på i torsdags ju :(
    men din mamma skcika sms ca 2 timamr innan vi skulle åka och sa att du skulle hem!!

    hoppas allt är bra me dig <3

    SvaraRadera
  2. Jo jag hörde detta, jag bad morsan göra det för jag ville inte att ni skulle åka i onödan, dessutom orkade jag inte med besök då tyvärr..

    Det funkar, tack <3

    SvaraRadera
  3. Jaa vafan! Även om jag hatar sjukhus så ville jag åka o hälsa på dig o se ditt vackra svullna tryne! :D
    Du blir snygg lagom till jul och nyår ;) Det har de iaf tajmat bra höhö!

    Hoppas att du mår bra och att du inte mår alltför dåligt!
    <3

    SvaraRadera
  4. Hehe, du får la komma hit och kolla mitt tryne då ;p
    Ja jag hoppas det, borde vara hel igen till nyår iaf :)

    Tack, det är bra nu :) <3

    SvaraRadera