24 januari 2010

Jag lever än!

Måste säga att jag blev äkta imponerad över mig själv igår kväll. Vi sitter och tittar på film och jag får helt plötsligt ett infall och börjar fläta lite i mitt hår. Jag kan göra inbakade flätor men har aldrig provat det på mig själv så jag tänkte varför inte nu.. Så jag började fläta lite slarvigt och frågade morsan hur det såg ut. "Jaa, det är ju inte en inbakad fläta men..det blev väl fint." Och då kände jag på den och insåg att jag hade gjort en utbakad fläta ist. Hade inte en aning om att jag kunde göra det. Visserligen hade jag aldrig provat men ändå.. Så nu kan jag tydligen göra både och. Och jag som trodde att det skulle vara mycket svårare att göra en utbakad :)

På tal om ingenting så ber jag om ursäkt att jag inte har skrivit på länge men det har aldrig riktigt kommit för mig. Plus att just nu har jag fullt upp med att sakna min älskling som jag knappt hör ifrån :( Det är mycket jobbigt. Plus att han snart fyller 20 år liksom! Och jag får inte träffa honom på hans födelsedag :( Livet är orättvist.. Förresten har jag inte den blekaste om vad jag ska fixa för present till honom :/ jag hatar sånt. Har så dålig fantasi..

Men snart ska familjen till mormor för att äta lite mat och senare åker vi kanske till syster och hälsar på. Gud vad skönt det är med söndagar. Bara slappa.


Här kommer en bild på hur min första utbakade fläta såg ut. (Sov med två stycken inatt och håret är vågigt och fint idag. Morsan sa att hon kanske skulle börja fläta mitt hår när det är fuktigt, som vi gjorde när jag var liten ;p hihi)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar